Picture Perfect: fotoverslag West-Amerika

Wat een mooie herinneringen heb ik aan deze reis. Als ik eraan terugdenk, wordt ik eigenlijk alleen maar blij. In oktober 2012 gingen wij voor het eerst naar Amerika. Het was onze eerste verre rondreis (in tegenstelling tot eerdere vakanties, waarbij we op één plek bleven), voor het eerst gingen we langer dan 10 dagen, namelijk een volle maand én voor het eerst reisden we met een camper. Heerlijk!

Rondreis langs de westkust

De westkust van Amerika is prachtig met de vele nationale parken, de grote, gave steden en kleine dorpjes die zo uit een film zijn geplukt. Onvoorstelbaar groot en uitgestrekt zijn de natuurgebieden. Het is alleen al een feestje om over de lange, brede Amerikaanse wegen te rijden en je steeds te vergapen aan het veranderende uitzicht. In totaal reisden wij 2,5 week met ons fijne huisje op wielen (de overige tijd waren we in New York en Washington).  En nu ga ik er niet teveel woorden meer aan vuil maken; dit is niet voor niets een fotoverslag! Genieten maar 😉

>> Het prachtige Red Rock gebied rond Sedona (ook de bovenste foto).

>> Een bijzondere plek: Death Valley is het heetste plekje op aarde!

>> In Los Angelos hadden we een geweldige dag in de Universal Studios.

>> Dit was ’em dan! Ons paleisje 🙂

>> De Grand Canyon was één van de absolute hoogtepunten!

>> Ik kon er uren blijven staren; het is zo’n bizar groot natuurverschijnsel!

>> Onderweg had je regelmatig dit soort weidse uitzichten. Zie je de grote cactussen?

>> De Golden Gate Bridge in San Francisco; bezoek vooral ook de gevangenis Alcatraz.

>> Als je van meren houdt, kun je je geluk niet op in Yosemite National Park 🙂

>> Alleen al in één park heb je verschillende soorten natuur (dit is ook weer Yosemite).

>> Nog eentje van Yosemite dan 🙂 Het lijkt sneeuw, maar dat is het niet!

>> De Highway 1 tussen San Francisco en Los Angeles is één van de mooiste kustroutes ter wereld en een geweldige afsluiter van de reis!

Hopelijk heb je genoten van de foto’s! Staat Amerika ook op jouw bucketlist? In eerste instantie trok het land mij helemaal niet, maar achteraf ben ik heel erg blij dat Chris mij heeft weten te overtuigen. Dit had ik niet willen missen! Het enige nadeel is dat een reis naar Amerika behoorlijk prijzig is, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Zuidoost Azië. Maar als ik dan de foto’s weer terugkijk, is dat het geld zeker waard geweest!

2 Comments

1. Dank je! Het is echt heel mooi daar. Met een camper reizen is echt fantastisch, inmiddels hebben we dat ook in Nieuw Zeeland gedaan. Het is gewoon heel fijn om altijd je huisje bij je te hebben en het geeft superveel vrijheid. Over de kosten durf ik niet zoveel te zeggen, toen hadden wij een hoop via een reisorganisatie geregeld, dus dat was vrij prijzig. Denk dat het wel vergelijkbaar is met Canada, daar weet jij alles van 😉