My Travels: We zijn vertrokken!

De afgelopen week was behoorlijk hectisch! Vooral de laatste dagen voor vertrek zaten echt overvol. We moesten alle laatste dingen regelen, ons huis opruimen en schoonmaken, ruimte maken voor de onderhuurders, backpacks inpakken, laatste spulletjes kopen en daarnaast natuurlijk nog wat gezellige (familie)bezoekjes afleggen. Al met al behoorlijk vol gepland, maar ja, we hebben dan ook vier maanden om uit te rusten 😉

We zijn kapot!

Het viel me wel op hoe slopend dat allemaal is. De avond voor vertrek waren we echt kapot allebei. Niet alleen zijn de dagen behoorlijk druk, je bent ook constant in je hoofd bezig of je wel overal aan hebt gedacht en daarnaast ben je natuurlijk ook aan het afscheid nemen. Dat kost allemaal (blijkbaar) behoorlijk veel energie. Volgens mij heb je pas rust als je in het vliegtuig zit. Ineens doe je van alles voor de laatste keer: voor het laatst borrelen met vrienden, laatste werkdag, voor het laatst naar onze eigen kerk, voor het laatst in ons eigen bed! Maar gelukkig komen daar straks een heleboel firsts voor terug! Voor het eerst naar Vietnam, voor het eerst zo lang weg, voor het eerst over land de grens over in Azië, allerlei hoogtepunten voor het eerst zien en voor het eerst ‘echte’ Vietnamese loempia’s eten! Genoeg te ontdekken de komende maanden!

IMG-20160829-WA0005    IMG-20160829-WA0006

Aangekomen in Hanoi

Het tweede deel van dit blog schrijf ik vanuit onze hotelkamer in Hanoi! Ja, inmiddels zijn we heelhuids aangekomen, na meer dan 24 uur onderweg te zijn geweest. Na de 11 uur durende (soepele) vlucht naar Bangkok, moesten we daar nog 4,5 uur wachten op onze vlucht naar Vietnam. Nu we er toch waren, besloten we dan ook maar lekker Thais te eten en kon Chris zijn all time favourite Pad Thai met kip weer eens proeven! Na een tweede prima vlucht kwamen we dan eindelijk aan op de plaats van bestemming. En wat voelt dat raar! Om ineens daar te zijn waar je al die tijd naar uitkeek. We zijn écht in Vietnam!

DSC00044    DSC00051

Het visum regelen viel ons alles mee. We waren gelukkig goed voorbereid en alles stond goed aangegeven, dus we stonden binnen no time buiten. Daar was het nog even zoeken naar hoe we naar ons hotel zouden komen. Een taxi is het duurst en we hadden gelezen dat je ook een shared minivan kunt nemen: deze deel je met anderen en vertrekt als de bus vol is. Uiteindelijk konden we die niet echt vinden en belandden we in een kleine soort stadsbus met locals, waar we voor maar 2 dollar per persoon in het centrum werden afgezet. Goed, uiteindelijk bleek de busstop nog best een eindje van het hotel te liggen en hebben we voor het laatste deel een taxi genomen. Maar alsnog kostte de hele rit bij elkaar nog geen € 7,-. Dat is wel wat anders dan de taxi voor 12 dollar of de ophaalservice van het hotel voor 18 dollar. We proberen natuurlijk (waar het kan) wel een beetje budget te reizen!

DSC00057    DSC00061

Ondanks dat we erg moe zijn, is het toch het beste om meteen het ritme van de plaats van bestemming aan te houden. Vanavond zijn we na een uurtje slapen daarom al wel even de stad gaan ontdekken. Een rondje gelopen om het mooi verlichte Hoan Kiem Lake en wat door de straatjes gedwaald. Wat een drukke stad! Vooral de eindeloze stroom van scooters is indrukwekkend. Azië is gewoon zo ontzettend anders dan wat we in Nederland gewend zijn! En wat genieten we ervan! Dat belooft wat voor de komende maanden 🙂

16 Comments

1. Hallo lieve Herma en Chris,
    We waren erg blij met jullie berichtjes, het wakker worden zeker waard midden in de nacht en ‘s morgens vroeg !
    Dank aan de Heer voor de goede vlucht. Nu kan het genieten beginnen en gaat het werkelijkheid worden wat in de boekjes stond!!! We reizen in gedachten mee en genieten van jullie! Het ga jullie goed.
    lieve groet uit Ede Jan en Elly

1. Dank je! Het viel inderdaad mee gelukkig. Alleen op een gegeven moment snapt je lichaam er niks meer van: ontbijten midden in de nacht, een paar uur later weer avondeten, dan even slapen en weer een tijd wakker, dan weer eten, haha. Maar we zijn aan het bijkomen en hebben niet veel last van een jetlag! Leuk dat je volgt! 🙂

2. Zo herkenbaar, de chaos tijdens de laatste dagen voor vertrek! Maar ook bij jullie blijkt maar weer dat alles goed komt 🙂 Fijn! Gave reis die jullie aan het maken zijn en leuk om zo een beetje mee te kunnen reizen. Nog geen twee weken weg uit Azië, maar ik mis het nu al! 😉